Olcsó weboldal - drága weboldal

2016 November 9

Az, hogy mit nevezünk olcsó weboldalnak és mi a drága weboldal, teljesen relatív. Összességében azt kellene eldöntenünk magunkban, hogy milyen időtávon gondolkodunk. Tételezzük fel, hogy szeretnénk egy weboldalt. Nagyon pontosan körül írjuk, hogy mit szeretnénk kapni, elkészítjük a pontos dokumentációt, a menüpontokat részletesen kidolgozzuk, nagyjából megvan a fejünkben, hogyan nézzen ki a főoldal is és tudjuk, hogy milyen típusú design tetszik nekünk.  Árajánlatot kérünk a weboldalunkra egy fejlesztőtől vagy weboldal készítő cégtől és begyűjtjük az összes ajánlatot. Ebben a pontban látni fogjuk, hogy ki mennyiért készítené el az ”álom” weboldalunkat.

Itt össze tudtuk hasonlítani az árakat és egyértelműen kiderül, kié a legjobb ajánlat. Megnézzük a cégek referenciáit, ezzel súlyozzuk az ajánlatokat és kiválasztjuk kb. az egyik legolcsóbbat.

 

Azonban weboldalt nem egy adott pillanatra vásárolunk, hanem szeretnénk ha ez a weboldal a jövőben folyamatosan működne, profitot, üzletet, vagy csak örömöt szerezzen nekünk. Egy weboldal üzemeltetési költségét, illetve a menet közbeni változtatásokat nem mindenki veszi figyelembe.

 

Első példa: Mondjuk, hogy webshopot szeretnénk működtetni. Van olyan cég aki a fejlesztésért nem kér pénzt, tehát egy adott pontban ingyen jutunk hozzá a webáruházhoz, azonban havi díjat kér minden hónapban. Ki kell kalkulálni, hogy meddig szeretnénk ezt a webshopot működtetni. Még ha az elején csábító is az ingyen webshop gondolata, ha jobban utána számolunk általában 1,5 év után már többet befizettünk egy ilyen cégnek havi díjak formájában, mintha az elején saját webshopot vettünk volna egy nagyobb összegért ugyan, de minimális fenntartási költségek mellett (szerver bérlés).

 

Egy másik példán keresztül szeretném érzékeltetni, hogyan szaladhatnak meg a költségeink egy normál céges weboldal kapcsán. Tételezzük fel, hogy ”A” és ”B” cég árajánlatot ad cégünk weboldalának elkészítésére. Mondjuk, hogy ”A” cég olcsó ajánlatot ad, míg ”B” cég valamivel magasabb áron készíti el látszólag ugyanazt a weboldalt.

 

„A” cég úgy csinálja meg weboldalunkat, hogy ha bármit változtatni szeretnék a saját oldalamon, mindig fel kelljen hívni a weboldal készítő céget. (Pl: képet akarok feltölteni, a weboldalamon elhelyezett szöveget akarom változtatni, új menüpontot akarok az oldalamra, meg akarom változtatni a főoldalon a szlogenemet, a főoldali bannereimet ki szeretném cserélni, stb...) Ezesetben minden alkalommal fizethetek neki a változtatásokért, ami éves szinten igen magas költséget jelenthet számomra. Már-már félve hívom fel őket, hogy változtassanak valamit, mert nem szívesen fizetek nekik folyamatosan minden apró dologért.

 

„B” cég úgy készíti el nekem ugyanazt a weboldalt, hogy kapok a weboldalamhoz egy admin felületet, ahol gyakorlatilag mindent saját magam változtathatok, ezáltal megkapom azt a szabadságot ingyen, hogy amikor kedvem tartja új tartalmat töltök fel, finomra hangolhatom időről időre az oldalam, nem kell felhívnom a weboldal készítő céget, ezáltal megspórolok rengeteg időt, energiát és pénzt az „A” céghez képest.

 

Fontos tehát megnéznem, hogy egy hosszabb időtartamra kivetítve, mondjuk 3 év alatt milyen költségeim lehetnek egy weboldal kapcsán. Mindenképpen olyan céget válasszunk weboldalunk elkészítéséhez, akik azt a megközelítést támogatják, hogy a jövőben az elkészített weboldalt a végfelhasználó,  tehát Ön tudja az admin felületen kezelni, szerkeszteni, változtatni.

Természetesen ha radikális változtatást szeretnénk elvégezni weboldalunkon, akkor mindenképpen szükség van webfejlesztőre, azonban a legtöbb esetben ha jól megtervezzük az elején a kívánt funkciókat, akkor sok évig nem kell majd külön webfejlesztésre költenünk.

 

Összegezve elmondhatjuk, hogy ha egy 3 éves periódust nézünk, akkor az az olcsó weboldal, aminek az összköltsége a 3. év végén a legalacsonyabb. Hiába kapunk viszonylag olcsó ajánlatot a weboldal elkészítésére, ha annak üzemeltetési költsége rendkívül magas, akkor válasszuk inkább a drágább kezdeti költségű, de alacsony költségek mellett fenntartható weboldalt.

Webdesign trendek

2016 Október 21

Mivel a „trendi” weboldalak kinézete állandóan változik, érdemesnek tartjuk körbejárni a mai webdesign trendeket.

 

Letisztult, minimalista design vagy ennek az ellenkezője a menő?

Egy elég éles vita rajzolódik ki a webdesigner-ek között a mai minimál stílusú weboldalak kapcsán. A weboldal készítők egy része azt mondja, hogy a minimalista webdesign hasítani fog 2017-ben is, egy másik részük pedig azt vallja, hogy szépen lassan lecsengenek ezek a weboldalak és élénk illusztrációval ellátott honlapok lesznek a jövő menő oldalai. Azonban ha megnézzük a most menő elektronikai cikkek, kütyük, autók, software-ek weboldalait - Pl: Apple, Tesla, Nest vagy akár Microsoft, Google – mind azt látjuk, hogy a kevesebb néha több, és az egyszerű letisztult weboldalak még mindig jól néznek ki és hatékonyan közlik a kívánt üzenetet a felhasználók felé.

 

A mókás az jó

Manapság a mókás webdesign elemeket kedvelik az emberek. Furcsa és vicces betűtípusok, logók árasztják el az internetet, melyeket az e-kereskedelem szereplői meglepően gyakran alkalmaznak.

 

Személyre szabott illusztrációk

Az emberek szeretik az egyedi, személyre szabott illusztrációkat. A valósághű képektől kezdve a kézzel elkészített rajzokon keresztül, a digitális illusztrációkon, fotó montázsokon, kollázsokon át rengeteg lehetőség adott a személyre szabott weboldalak elkészítéséhez.

 

Összefoglalva elmondhatjuk, hogy a minimál stílusú weboldalak még mindig modern benyomást keltenek. A személyre szabott weboldalak viszont már át is vették a hatalmat a sablon oldalaktól. Hiába néznek ki általában jól a sablon oldalak, kell, hogy legyen valami plusz egy weboldalon, ami megfogja a felhasználókat, legyen az egy vicces logó, egy fura betűtípus, egy érdekes szín vagy egy egyedi illusztráció.

Kapcsolat

hello@d-online.hu

+36 20 9 826 107

Webdesign, Programozás, Keresőoptimalizálás, Big data

blog

minőségi, kreatív weboldalak alacsony megengedhető áron. D-online.